Wednesday 18 April 2012

hati oh hati

ape yang nak dikatakan pon dah xda guna.. NASI DAH JADI BUBUR...
klu jadi bubur boleh makan sedap gak perut kenyang...

amali yang merangkumi excel,word, dan powerpoint...masa dalam kelas belajar rasa macam senang je.."ala kacang goreng je ni " kata dalam hati...

bila tiiba masa amali huh berpeluh-peluh, bertungkus lumus nak siapkan.. ok la mmg di akui agak senang basic jew kan..tp bile hati kite xtenang + kelam kabut = huru hara jadinya.. yang senang  jd susah.. yang susah berganda-ganda susah... sorry sgt2 kat puan Rohizah... cian puan bertungkus lumus mengajar kat depan..tp biile amali saye boleh terkandas...klu la mama tau apa yang dah jadi mesti die sedih... die berharap anak perempuan die yang sorang ni jadi sorang insan yang penuh dengan ilmu pengetahuan.. tp ape dah jadi benda basic pon boleh lupa.. ya Allah ampunkan hambamu ini seandainya aku telah melanggar suruhanmu sehingga hati ku terasa tidak tenteram. adakah ini balasan untuk ku didunia....4 my beloved mom, dari dalam hati yang kecil ni mohon seribu kemaafan seandainya anakmu lalai dalam menempuh kehidupan dunia sehingga hati anakmu terasa tidak tenteram.. untuk puan rohizah,saya minta maaf sgt2.saya tau apa yang saya buat amali tadi xsetimpal jika nak dibandingkan dgn ilmu yg telah puan curahkan..mohon restu darimu, halalkan segala ilmu yang telah dicurahkan.

moral:  walau setinggi mana pun kita tuntut ilmu..RESTU dari kedua ibubapa dan guru adalah yg paling utama..dengan adanya RESTU insyaallah ilmu yg kita terima akan sentiasa kekal menjadi ilmu yg berguna.

No comments:

Post a Comment